Παρασκευή 9 Μαΐου 2008

Toy Cameras Παιχνίδια για μεγάλους

Η φωτογραφία είναι κατά κανόνα ακριβό ''άθλημα''. Το κόστος ενός πλήρους φωτογραφικού εξοπλισμού είναι αρκετό και σε μερικές περιπτώσεις υπερβολικό. Όμως κάθε κανόνας έχει και τις εξαιρέσεις του και στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι οι Toy cameras . Πλαστικές μηχανές , φτιαγμένες στη Κίνα τη Ρωσία ή ακόμα και την Αμερική μπορούν να γίνουν δυνατά εργαλεία στα χέρια του εμπνευσμένου φωτογράφου.

Στη μάχη των μεγαπίξελ και στη κόντρα των πολυεθνικών εταιριών για τους καλύτερους φακούς κτλ , έρχονται φωτογράφοι να δώσουν το δικό τους μήνυμα καταθέτοντας μια εκπληκτική δουλειά στηριγμένη σε μηχανές των 20-30€ και φωνάζοντας ότι η φωτογραφία είναι ένας τρόπος έκφρασης της ψυχής μας και μπορεί να συμβεί με κάθε τρόπο και μέσο.


Αυτή είναι η μία άποψη Από την άλλη οι ιδιαιτερότητες που έχουν αυτές οι μηχανές και το ιδιότροπο αποτέλεσμα τους έχει πραγματικά φωτογραφικό ενδιαφέρον , είναι ανοιχτές για πειραματισμό και φυσικά απαιτούν αρκετές γνώσεις για να δαμαστούν.


Μερικές αντιπροσωπευτικές μηχανές του είδους είναι :












Φυσικά υπάρχουν πολλά site που μπορεί κάποιος να δει ή και να γραφτεί με αυτό το θέμα και ένα πολύ καλό είναι αυτό


Και μερικές φωτογραφίες μου με Holga & Agfa Click II



Περισσότερες εδώ
Και φυσικά δεν θα μπορούσε να λείπει και το ανάλογο περιοδικό
Για όποια άλλη πληροφορία εδώ είμαστε.....


3 σχόλια:

vanessa είπε...

Πράγματι έχουν ενδιαφέρον αυτές οι λήψεις. Δημιουργούν ένα παιχνίδι με την αστάθεια και το φως που ενώ θυμίζει άλλες εποχές ή σύγχρονη προσέγγιση των θεμάτων τις κάνει ασυνήθιστες.

Πολύ δίκιο έχεις για τη μάχη των μεγαπιξελ. Έχουμε μπερδέψει αλόγιστα την τεχνολογία με τη δημιουργία. Μας την παρουσιάζουν σαν ουσία ενώ είναι απλά μέσον.
Καλημέρα!

Giannis είπε...

Eτσι ειναι , χωρις να ειμαι εναντια ή να μην χρησιμοποιω οτιδηποτε άλλο ( ακριβό ή φτηνό) πεσει στα χερια μου , αν αυτο θα μπορεσει να συμβαλει στην πραγματοποίση καποιας δημιουργικής μου διάθεσης....

Georges Lab είπε...

"Πάντα μου άρεσαν οι low-fi φωτογραφίες με διάφορες toy cameras,pinholes,κτλ.
Ενώ λοιπόν σε κάποιους "περφεξιονιστές" της φωτογραφίας αυτά τα πρωτόγονα "κουτιά " προκαλούν όχι και τόσο ευχάριστα συναισθήματα σε εμένα προξενούν ακριβώς το αντίθετο αποτέλεσμα.
Βγαίνοντας " βόλτα" με την Holga μου για παράδειγμα νιώθω να φεύγει από πάνω μου όλο το άγχος του αν θα βγάλω καλές φωτογραφίες. Έτσι τις περισσότερες φορές νιώθω πραγματικά ελεύθερος να ασχοληθώ με το θέμα που θα φωτογραφίσω και αυτό με χαροποιεί θα έλεγα πραγματικά .Χωρίς να ξέρω ακριβώς το γιατί νιώθω ότι βρίσκομαι πιο "κοντά" στους παλιούς φωτογράφους ,πιο κοντά στο πνεύμα τους θα έλεγα καλύτερα.."


Aυτά είχα γράψει στο δικό μου ιστολόγιο πριν λίγο καιρό .όσο για την μάχη των ΜP με αφήνει παγερά αδιάφορο ...